dimarts, 23 de desembre del 2008

Bon Nadal i Bones Festes!!

M'agrada el Nadal. Em sembla una festa molt entranyable. La meua amiga M diu que "entranyable" li sona a sexe. El Pep és un tio entranyable... si, si... això és que vols sentir-lo fins a les entranyes...
A mi el Nadal no em sona a sexe, sinó a família i amics.

M'agrada posar l'arbre a casa dels pares i adornar-lo. I els mil dinars i sopars interminables on acabem recordant les mateixes històries de sempre i tornem a riure com la primera vegada que la vam escoltar... i els amics invisibles. En fas d'amic invisible?? jo en faig a la feina, i a la meua amiga invisible li he comprat un vibrador. Tant de bó el meu amic invisible em regalara un perquè el meu estimat dofí va morir setmana passada...
També participe enguany al blocaire invisible, on m'ha tocat com amic un blocaire al que no coneixia ni llegia, i això fa més difícil el regal... i com que li he de donar pistes, diré que el meu blocaire invisible és una dona. I fins ací puc llegir.

Que el Nadal també és una festa consumista?? doncs sí, com la majoria de les festes. I m'encanta perquè en aquesta època puc comprar tot el que vulga sense semblar una psicòpata.

A ta casa sou de tió, de Pare Noel o de Reis Mags d'Orient?? A València no hi ha tradició de Tió, així que la majoria som de Pare Noel o de Reis. A ma casa sempre havien sigut de Reis, fins que van començar a haver xiquets a la família i per a que tinguérem temps de gaudir dels joguets ens vam passar al bàndol del Pare Noel.

Una cosa que ja no em fan és la Casca de Nadal. S'ha perdut amb els anys, substituïda pel roscó de reis. Senyor Rei, jo estic ací, casques i torrons són per a mi, palla i garrofes per al seu rossí...

La Casca es regalava la nit de reis. Jo l'arreplegava a casa de la iaia. És com un pastís, semblat al roscó, de massapà farcit de rovell d'ou i moniato confitat. Es col·locava el pastís en una capsa o cistelleta rodejat de monedes i botelles de cava de xocolata, peladelles i caramels.

Tu tenies Casca de Reis?? No sé si es feia a tot el País Valencià o és cosa soles de La Safor.
Que has demanat enguant als Reis/tió/pare Noel?? jo encara m'ho estic pensant perquè ja posats a demanar... ho vull amb tots els complements que calguen ;)

Bon Nadal i Bones Festes!!


SI T'AGRADA EL BLOG,

VOTA'L CADA DIA!!

Vota'm al TOP CATALÀ!

14 comentaris:

Striper ha dit...

Feliçes festes, gaudeix molt!!!

Anònim ha dit...

Explica una mica més lo del dofí, que m'has deixat intrigada:Què li va passar? va morir de vell, o de sobredosi?

Anònim ha dit...

En ma casa reis, diguem NO al pare noel!!
A la meua zona (ribera alta)també hi ha casques, però no són exactament com tu dius: és un dolç en forma de dònut (un poc més gran) però amb una massa eixuta, i cobert de sucre glassejat i anissets de colors. És una costum que es va perdent, en pro del roscó (que diria que no és ben bé nostre, però jo crec que deu tindre un origen comú), però en ma família encara es conserva...

Anònim ha dit...

Estimada Lucrècia:

Jo no li he demanat res a pare Noel ni als Reis ni al Tió, però si haguera de fer-ho solament li demanaria continuar rebent oportunitats per aprendre a ésser millor persona cada dia.

Sí, ja sé que sona una mica espiritual, però és que em feia il·lusió un piano elèctric nou i ja me l'he comprat, aleshores això ja no val....

Ciber-bessets i bon Nadal.

oenlao ha dit...

io parlo castzo u bunielo

ConXa ha dit...

Hola Lucre:

La meva àvia segueix fent casques, tot i que com que no ens agradava el moniato ni el cabell d'angel, ara fa braços de gitano amb xocolate i nata.. així que ni roscó ni casca ... braç de gitano.

A ma casa fem papa noel (pero un detallet) i els regals xulos son per a reis. Lo wai de la family es que anem un lloc on papa noel ens crida pel nostre nom i ens fa seure damunt d'ell. En teoria és per als xiquets, pero nosaltres sempre donem la nota jajaja.

Bones festes i Bon Any a tots!

Eli ha dit...

Bones Festes!!!
Una blocaire dius... ummmmm!!!
Vaig buscant pistes... mira, potser t'he tocat...ja,ja,ja

J.M. ha dit...

Bon Nadal!

Miquel Castells ha dit...

A la Marina no és tradicional la Casca, però pel que dius te que estar bonissima. BON NADAL!!!!

Vane ha dit...

Ei!!! Molt bon Nadal i Feliç entrada d'any per a tots!!!
Desitjo que el millor que us hagi passat aquest any, sigui el pitjor que us pugui passar l'any vinent!!!
UN PETONAS!!!!
Vane

Vier ha dit...

Hahahah, quina gràcia això d'entranyable!

SERGIBR ha dit...

A la Catalunya religiosa de majoria satànica, en comptes d'un avet, es col.locarà un xiprer per cel.lebrar l'anticristmas.

Anònim ha dit...

Hola, soc el teu invisible i et puc dic que la teva petició ha estat acceptada virtualment.
I ara fins la propera que tinguis unes bones festes.

Núr ha dit...

Nena... si tenim el mateix dofí, t'asseguro que és una bona putada que se t'hagi espatllat!

A casa hem estat sempre de tió i de reis, tot i que quan les petites vam ser grans, ma mare ens va fer triar i vam triar el tió!

No havia sentit a parlar mai de la casca... prò pel que dius havia d'estar bona, bona!!

Besadetes, dolça!