dimarts, 23 d’agost del 2011

Twitter per a Dummies IV

Després de la lesson 1(uan), la 2(tu) i la 3(zri) i amb el temps que has tingut per anar practicant, segur que ja controles, però encara se m'han quedat algunes coses per explicar-te...

Es poden dir moltes coses amb només 140 caracters, però si no en tens prou sempre pots utilitzar el Twitlonger, una aplicació que fa que per llarg que siga el que has escrit, tuiteja l'inici del tuit seguit de l'enllaç on pots llegir el tuit complet. Si no t'agrada sempre pots escriure al final del tuit allò de (1/2) i (2/2) perquè se sàpiga que va per parts.

Exemple cas 1: Tu veus el tuit així, però al fer clic a l'enllaç el veus sencer.

Exemple cas 2:
tuit1-> Exemple cas 1 de l'ús de Twitlonger per al post "Twitter per a Dumies IV" del meu blog (1/2)
tuit2-> aixi que continue fins passar-me de 140 caracters, ja?? Encara no?? Ok ja.(2/2)

Que com he fet això de posar només un tuit en pantalla?? Si et fixes, baix de cada tuit diu quan va ser escrit, per exemple "fa 35 minuts via web", i si fas clic ahi damunt... et voila!!

Tuiter és un món i hi ha tot tipus de gent.  Et trobaràs amb alguna espècie de tuiters que van de flipadillos, tenen moltíssims seguidors, mai (o quasi mai) contesten un @replay i a tots els que no som com ells ens anomenen 'monguers'. Aquesta espècie de narcisistes són els 'gurús' o 'twitstars' i estan obsessionats amb el favstar, que no és ni més ni menys que una web on et diuen qui t'ha favoritejat o retuitejat cada tuit, de manera que pots veure l'èxit o fracàs de cada cosa que escrius i veure com està el rànquing total on competeixen amb la resta de gurús narcisistes.

Per a mi els Favorits són com una espècie de marcadors per llegir més tard amb atenció o simplement per guardar-lo pel seu interès, però no com a 'premi' per veure qui ha fet l'acudit més bo. Ara ja saps de què va, i el fas servir com tu vulgues. Jo passe de twitstars, perquè jo vull ser una blogstar!! :P

A la propera lesson et soltaré el rotllo de com publicar en Twitter des de Facebook i al reves, per evitar-nos haver d'entrar als 2 llocs per escriure el mateix. I quines aplicacions podem fer servir a banda d'entrar per la pròpia web de tuiter.

És més fàcil del que sembla, no?? fins i tot la Conchi ho entén!! 

6 comentaris:

Anònim ha dit...

podries fer un resum sobre les xarxes d'internet per conéixer persones, i sobretot hòmens interessants? gràcies

Lucrècia de Borja ha dit...

Hola anònim,
vaig parlar un poc d'aquestes coses ací: http://lucreciadeborja.blogspot.com/2008/05/relacions-per-internet.html

Fes-li una miradeta i si vols alguna coseta més específica m'ho dius.

ciber-besets

Txell Salip ha dit...

Fantàstica explicació nena!!!! joder, quina currada.

Ara bé, jo voldria saber per que a vegades escrius a Twitter i el Facebook passa de mi com de la merda i no pública allò que he escrit?? Poder saturació de les linies?? :-O

De normal faig servir lo de escriure a twitter i que es publiqui a Facebook, a l'inreves no se com es fa...ja en tinc ganes de la propera lliçó!!!!!

Gràcies guapissima!!!!!

cataplin! ha dit...

hola, el que et vaig a preguntar no té res a veure amb amb el escrit, per cert m'encanta el teu blog XD, com puc accedir a l'espai de consultes?volia fer-te'n una i no sé com, t'agraïria molt que m'ho explicares pas a pas, crec que m'he afegit al teu blog però tampoc estic massa segura... mecaxisen la mar salà.
Merci!

Anònim ha dit...

l'anònim d'abans. moltes gràcies
mhe apuntat a una que m'has dit però em sembla que no és lo meu.
necessitaria una consulta constant i això no pot ser. a més, només m'entren homes 10 anys majors i no m'interessa.
gràcies i ciber-besets que van i tornen.

Albert G ha dit...

Moltes gràcies! m'havia clavat en twitter per seguir la #primaveravalenciana i he continuat usant-lo sense haver llegit el manual d'instruccions. Ara ja ho tinc clar. Ja t'enviaré la foto de les mans!!