dilluns, 11 de març del 2013

La meua aportació al llibret de la @FallaLaDelica

Un soneto me manda hacer Violante,
que en mi vida me he visto en tal aprieto...

Doncs bé, jo m'he sentit molt Lope de Vega quan m'han convidat a fer un escrit per al llibret de la Falla la Delicà. Primer he pensat... xè, recollons, un escrit ara?? Si n'acabe de fer un per als de les falles populars de València... ara no sabré què més dir!! Però m'ha fet comboi, saps?? que sóc molt pixavina i m'agrada que hi haja aquestes iniciatives a Gandia.

Ai, si em veiera ara l'Agustina...

Vaig ser fallera quan era jove, de la falla Corea, quan Alfonso Rufat era president. I tinc les falles sempre molt presents. No perquè m'encanten... sinó perquè tinc un ninot de falla al menjador de casa: Rita Barberà, alcaldessa de València, amb el seu vestit roig i el seu collar de perles. I m'encantaria tindre un ninot de Arturo Torró, amb les seues dentetes qual Madonna i la seua plaça de bous. Tu saps quina parella farien?? Els donaria un lloc preferent al saló de casa.

Perquè no hem d'oblidar que el més important de la festa són els ninots i les crítiques, sempre amb ironia. A tots ens agradaria que ens representaren en alguna falla, això vol dir que eres algú, però no tots són dignes. Enguany espere que a cada falla hi haja una Ylenia i/o un Labrador, que els de Gandia Shore s'ho han guanyat a pols. Quins seran els protagonistes d'enguany?? A qui li faran un ninot?? Com que estic un poc desconnectada de Gandia m'he posat a investigar, per veure què es cou a la capital de la fideuà. I maemeua el que m'he trobat!!

Resulta que a una falla de la que no diré el nom... diguem-li Falla la Pepa, per exemple. Doncs bé, el President de la falla la Pepa (casat) estava embolicat amb una que va entrar a la junta de la falla de rebot i que va acabar sent la reina de la poesia de la falla la Pepa. I clar, si una dona dóna faena... imagina't dos. Allò era insuportable i es va acabar. Normal. Però hi ha més...

A banda d'això tenim a la que va ser reina del foc de la Falla la Trinca, que sense canviar de barri s'ha canviat de falla!! Això està lleig. I a quina falla se n'ha anat?? A Lluís Belda-Passeig?? No, a la Falla la Pepa!! Buah, nano!! Per què?? doncs perquè sembla que allà hi ha un "zorro plateado" que li rondineja. Són coses que passen.

I quins ninots tindrem a la Falla La Delicà?? O serà falla a la manera tradicional amb trastos vells arreplegats?? Per si de cas és la segona opció, aneu assajant la cançò:

Hi ha una estoreta velleta pa' la falla la Delicà...??