dissabte, 30 de juliol del 2011

Twitter per a Dummies I

Ara que m'han tancat el meu compte de Facebook, m'he creat una pàgina, d'eixes de posar "Me gusta". Però com que estic emprenyada amb ells, vaig a promocionar el Twitter.

El verb piular és la forma que prioritza el TERMCAT per a referir-se al fet de publicar de manera instantània un missatge curt en un microbloc. Aquesta forma ha estat creada espontàniament pels usuaris catalans per calc del mot anglès to tweet o to twitter ‘piular’, que probablement és el que ha donat lloc també al nom Twitter, però a mi m'agrada més tuitejar, tuit i tuiter, que potser no és la manera més adequada, però tampoc jo sóc massa adequada... ara tu utilitza la que més t'apanye.




Bé, si eres dels que no sap massa bé com va això del Tuiter: atenció, que ara t'ho explique. I si no tens cap compte encara... corre, entra a www.twitter.com enregistra't i després torna i continua llegint. Si ja tens compte i entres habitualment... no cal que continues llegint l'escrit de hui perquè vaig a explicar-ho tot des de 0, Twitter per a Dummies :)

Ja?? bé, ara entra al teu compte. Ja estàs?? Mira, aquest és el meu. Ahi veus la meua foto del perfil i al costat el meu nom, el nom d'usuari i la localitat, i baix la biografia i la pàgina web. Baix d'això estan els meus tuits, o siga, les coses que jo he escrit (tuitejat). I a la banda de la dreta está, per ordre, el nombre de tuits que he fet, la quantitat de tuiters als que estic seguint (que ells no tenen per què seguir-me a mi), la quantitat de tuiters que segueixen les coses que vaig tuitejant i la quantitat de llistes a les que estic inclosa.

Quan fas clic damunt d'un usuari, se t'obre el seu perfil a la part dreta. Ahi tens l'opció de seguir-lo o deixar de seguir-lo i llegir els seus últims tuits. Però a banda d'això apareixen uns logos d'un sobre i un ninot.

El sobre és per enviar un MD (missatge directe) que és privat i no ho llig ningú més, però només els pots enviar als usuaris que siguen seguidors teus. Té la seua lògica, no? si és algú a qui no li interesses... tampoc li interessarà el teu MD.

Amb el ninot se't desplega una pestanya que et dona 4 possibilitats:
1) anomenar a eixe usuari
2) afegir-lo a un llistat
3) bloquejar
4) denunciar-lo per spam

1) El anomenar-lo és igual que al Facebook, serveix per a que a l'altra persona sàpiga que has dit alguna cosa que li afecta d'alguna manera. Pots fer-ho amb el botonet aquest però és molt més pràctic posar @ i escriure el seu nom d'usuari darrere. Si algú ha dit alguna cosa de tu ho pots veure a Inici -> @mentions.

2) Independentment de que estigues seguint a un usuari o no, pots incloure'l a un llistat. Aquestos llistats poden ser públics o privats. I pots crear-te els teus llistats o seguir els llistats d'altres. Aquesta opció és super-útil. Per exemple, jo m'he creat un llistat públic que es diu "noticies" on tinc a diferents mitjans de comunicació, però no els seguisc, només els tinc en llista, de manera que no apareixen al meu TL (Time Line, el equivalent al "Inici" del Facebook), però si vull saber què passa al món... entre a la meua llista i ho veig. I tu pots crear-te el teu propi llistat de notícies o bé seguir-ne un altre que ja està fet i així t'estalvies el anar buscant. Ací pots veure els meus llistats públics, per si t'interessa algun.

I què passa amb els llistats privats?? Ah, amigo... ahora viene la segunda parte, que és la más interesante... i és que cada usuari sap qui està seguint-lo i qui el té a les llistes, sempre que eixes llistes siguen públiques. Ara posem per cas que el teu ex té tuiter. Tu vols saber què diu, però no vols que sàpiga que el segueixes. Aleshores et crees un llistat privat al que li poses per nom "espiant", per exemple i ahi afegeixes als teus ex, als follables o a qui vulgues, així els podràs seguir en secret... muahahahaha

3) T'has fartat d'algú?? l'has deixat de seguir però et diu coses i estàs fins als ovaris?? bloqueja'l i deixa d'existir per a tu.

4) Al tuiter també hi ha spam (publicitat indiscriminada que tu no has demanat) i pots trobar-te que t'anomena un usuari que té 0 seguidors i tropecents mil tuits amb el mateix missatge per a diferents usuaris. Això és spam. Pots marcar-lo per informar al Sr.Twitter de que a sa casa hi ha gent que molesta.

I fins ací la Lesson 1 de Twitter per a Dummies. Properament la Lesson 2 :)

6 comentaris:

Fernando Gili ha dit...

Molt interessant... farà examen quan acabin les classes?

Siempre suyo
Un completo gilipollas

Lucrècia de Borja ha dit...

no, home, això de fer exàmens és molt avorrit... si a algú li interessa que s'ho mire i si no... doncs no... :P

Cesar de Borja y Bairén ha dit...

Que no m'acabaré per fer un compte al tuiter, germaneta? Potser quan torne d'esta setmana fora...

Lucrècia de Borja ha dit...

Clar, home, un tuiter i un google+!! :P

Txell Salip ha dit...

Ei nena no havia vist aquest post i es moooolt útil, jo no tenia molt clar lo de les llistes públiques i privades!!!!

Ruben ha dit...

Jo tampoc coneixia això de les llistes privades :-)