dimarts, 4 de setembre del 2012

Res no m'agrada tant d' #Estellés

Tal dia com hui, va nàixer el poeta Vicent Andrés Estellés, ara fa 88 anys. Porta uns quants anys de vacances, però ens va deixar un bon ramat de poemes. Potser el més conegut és el dels amants. No hi havia a València, dos  amants com nosaltres...

Però a mi el poema que més m'agrada d'Estellés és el "Res no m'agrada tant", de les Horacianes [I]. El trobe molt eròtic i incitador... i només parla de productes de la terra!! Tenim una terra eròtica, doncs...



Res no m’agrada tant 
com enramar-me d’oli cru 
el pimentó torrat, tallat en tires.

Cante, llavors, distret, raone amb l’oli cru, amb els productes de la terra.

M’agrada molt el pimentó torrat, 
mes no massa torrat, que el desgracia, 
sinó amb la aquella carn molla que té 
en llevar-li la crosta socarrada.

L’expose dins el plat en tongades incitants, 
l’enrame d’oli cru amb un pessic de sal 
i suque molt de pa, 
com fan els pobres, 
en l’oli, que té sal i ha pres una sabor del pimentó torrat.

Després, en un pessic 
del dit gros i el dit índex, amb un tros de pa, 
agafe un tros de pimentó, l’enlaire àvidament, 
eucarísticament,

Me’l mire en l’aire. 
De vegades arribe a l’èxtasi, a l’orgasme.

Cloc els ulls i me’l fot.

2 comentaris:

Alyebard ha dit...

Estellés sempre!

Ruben ha dit...

No el coneixia, però amb aquest poema queda ben retratat que domina el doble sentit :-)