dissabte, 25 d’abril del 2020

dia 42 dC

L'altre dia em sona el fonoporta de casa. Em va sobtar perquè qui hòsties pot tocar al timbre?? que estem tots confinats!! Bé, jo conteste:

-Sí??
-Hola, sóc jo...
-Què fas ací?? Estem en confinament!!
-No vas a obrir-me??
-No... no hauríes de pujar.
-M'estic pixant.

I clar, li vaig obrir. Com vaig a deixar a ma mare al carrer i pixant-se??

Fa poc vaig llegir un article que deia que les persones majors estan fent super bé #LoDelConfinament, que molt pocs ixen de casa i els que ho fan és només per anar a comprar i prou, i que el més probable és que quan estiga permés eixir, tampoc ixquen massa, per por i precaució.

Està clar que qui va escriure això no coneix a ma mare.

Va pujar a casa. Vaig anar amb compte de que no tocara res, que es llavara bé les mans, vam estar a 2m... i es va posar a contar-me que havia anat a 2 supermercats i 2 verduleries diferents i havia fet una mega compra per portar-la a un centre que sol viure de caritat. Això ho fa totes les setmanes, però fotre, que estem en quarentena!! que només es pot eixir per a les coses urgents!!
Després havia anat a vore al seu germà i la seua cunyada perquè tants dies sense vore's i ells allà tancats a un pis... pobres, necessiten vore gent. I després m'havia tocat el torn a mi.

-Mama, tu entens que ja tens una edat i formes part del grup de risc?? I que només podem eixir de casa per fer les coses imprescindibles??
-Això he fet...
-No, mama, fer caritat està molt bé, però no és imprescindible. I visitar a algú tampoc.
-A algú diu... com si fora un estrany. És el meu germà i s'ha alegrat molt de vore'm.
-I si tens el virus??
-Jo em trobe bé
-I si el tens i eres assimptomàtica i has estat repartint-lo per ahi?? I si li l'acabes de pegar al teu germà??
-Mira, si t'has de posar així ja no et conte res més.
-Res més?? on més has anat??
-No, no t'ho conte...

Total, que després de soltar-li un discurs sobre salut i higiene pensava que ja li havia quedat clar, però acabe de telefonar al fixe de sa casa i mon pare m'ha dit que ma mare no està, que ha anat a prendre cafè a casa de la veïna.

#TodoMAL

2 comentaris:

Josep ha dit...

Jo a la meua li marque un bon perímetre de seguretat. I funciona!

artur ha dit...

Ta mare no s'avorreix, eh !! :)